کد خبر 522529
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۳:۲۴

نظامیان صهیونیست در حالی در تازه‌ترین جنایت اعدام میدانی دو شهروند فلسطینی را به شهادت رساندند که از ابتدای اکتبر سال گذشته تا کنون بیش از ۱۵۸ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

به گزارش مشرق، روز پنجشنبه نیز دو شهروند فلسطینی که هر دوی آنها از نسل جوان بودند به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در کرانه باختری به شهادت رسیدند و مسئولان رژیم صهیونیستی طبق سیاست چند ماهه خود مدعی شدند که این دو جوان قصد حمله با سلاح سرد به سمت این نظامیان را داشتند.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که یک جوان فلسطینی به نام «هیثم محمود عبدالجلیل» از شهرک عصیره در شمال شهر نابلس در اثر تیراندازی نیروهای اشغالگر در نزدیکی ایست بازرسی شماره 17 نابلس به شهادت رسید.

بر اساس این گزارش، این جوان فلسطینی یک نظامی صهیونیست را در این ایست بازرسی با ضربات چاقو زخمی کرده است.

برخی منابع در جمعیت هلال احمر نیز گفتند که رژیم اشغالگر از رسیدن تیم امداد به محل حادثه و ارائه کمک به این جوان ممانعت کردند.

از سوی دیگر نیروهای اشغالگر اسرائیل یک جوان دیگر را در شمال الخلیل به بهانه اینکه قصد حمله با سلاح سرد به سمت نظامیان صهیونیست را داشت، به شهادت رساندند.

منابع محلی گفتند که این شهید فلسطینی یک جوان 20 ساله به عنوان موید عونی جبارین بود.
منابع صهیونیست مدعی شدند که این جوان قصد حمله با سلاح سرد به سمت یکی از نظامیان در نزدیکی چهار راهی بیت عینون در مجاورت شهرک سعیر واقع در شمال الخلیل را داشت که دیگر نظامیان به سمت وی تیراندازی کرده و او را به شهادت رساندند.

از آغاز انتفاضه قدس تا کنون که وارد چهارمین ماه خود شده است نظامیان رژیم صهیونیستی بیش از 158 فلسطینی را که عمدتا از نسل جوان و نوجوان بوده اند، با همین شیوه اعدام میدانی به شهادت رسانده و مدعی شده اند که این جوانان قصد حمله با سلاح سرد به سمت نظامیان و یا شهرک نشینان صهیونیست را داشته اند در حالیکه امکان بازداشت این شهروندان فلسطینی وجود داشت اما نیروهای اشغالگر اسرائیل با حمایت سران جنایتکار این رژیم دست به اعدام میدانی آنها زده اند امری که با سکوت جهانیان به خصوص کشورهای عربی مواجه شده است.

در واقع تشدید جنایت صهیونیست ها علیه فلسطینیان و اعدام میدانی آنها از آنجائی شروع شد که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی به نظامیان این رژیم دستور داد تا با هر گونه اقدام فلسطینیان علیه نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست مقابله کرده و در صورت پرتاب سنگ به سمت صهیونیست ها و یا اگر یک شهروند فلسطینی قصد حمله به سمت آنها را داشت، با گلوله به او پاسخ داده و به سمت او تیراندازی کنند و همین دستور نتانیاهو کافی بود تا آغازی برای نسل کشی فلسطینیان به شیوه جدید باشد که در میان سکوت جهانیان صورت می گیرد و در این میان دولت سوئد که به این جنایت صهیونیست ها و اعدام های میدانی فلسطینیان اعتراض کرده است با خشم مقامات صهیونیست مواجه شد و بنابر گزارش رسانه های خبری، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی به دستور بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم که همزمان مسئولیت این وزارتخانه را هم بر عهده دارد، دیروز چهارشنبه "کارل ماگنوس" سفیر سوئد در تل آویو را احضار کرد.

رژیم صهیونیستی با احضار سفیر سوئد مراتب اعتراض و ناراحتی خود از اظهارات اخیر "مارگوت ولستروم" وزیر خارجه سوئد درباره اعدام میدانی و بدون محاکمه فلسطینیان را اعلام کرد.

روزنامه معاریو به نقل از وزارت خارجه رژیم اشغالگر قدس اعلام کرد که اظهارات ولستروم درباره منازعه فلسطینی ـ اسرائیلی و اعدام میدانی و بدون محاکمه فلسطینیان به روابط طرفین ضربه خواهد زد.

دوری گولد مدیر کل وزارت خارجه رژیم اشغالگر قدس در همین راستا سوئد را به حمایت از تروریست متهم کرد و گفت:«سوئد به خاطر این اظهارات وزیر خارجه خود نمی تواند در آینده هیچ نقشی در اسرائیل ایفا کند.»

مارگوت ولستروم اخیرا در جریان نشست پارلمان سوئد خواستار تحقیق درباره اعدام بدون محاکمه فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی طی ماه های اخیر شده بود و بر لزوم انجام تحقیقات لازم برای مشخص شدن حقیقت و تحقق عدالت و حسابرسی مطلوب تاکید کرده بود. وی اولین باری نیست که با این اظهارات خود باعث خشم و ناراحتی مقامات صهیونیستی می شود، بلکه قبلا نیز از اعدام میدانی فلسطینیان به شدت انتقاد کرده بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس